Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

13 Şubat 2015 Cuma

Atlas Global

Eski Atlasjet logosu
2001 yılından beri hizmet vermekte olan yerli havayolu şirketlerinden Atlasjet, 2015 Şubatında unvan değişikliğine gitti ve Atlas Global oldu.

Bu hamle aslında sektörü yakından takip edenler için bir sürpriz olmadı zira şirketin yönetim kurulu başkanı Murat Ersoy Ocak ayında TÜYAP’ta gerçekleşen EMITT fuarında bu değişimin ilk ipuçlarını vermişti.

Atlasjet, daha doğrusu yeni adıyla Atlas Global yalnızca şirket unvanını değiştirmekle kalmayıp havayolu logosunda ve uçaklarının tasarımında da değişikliğe gitti. Tabi bunlar içinde cesur karar hiç kuşkusuz şirket adının değiştirilmesi…

Küreselleşen dünyada “Global” olmak

Yeni logo
Kuruluşundan itibaren 14 yıl boyunca Atlasjet adıyla hizmet veren; bu adla tanınan ve sektörde kendine yer edinen bir şirketin aniden adını değiştirmesinin müşteri kitlesinde olumlu mu olumsuz mu bir etki yaratacağını zaman gösterecek.

Benim tahminimce Atlasjet adı oldukça akılda kalıcı bir unvan olmasına karşın, bu değişikliğin altında önemli bir husus yatıyor. Atlasjet adı çoğu kimsede “low-cost”, yani düşük bütçeli yolculara hitap eden bir havayolu şirketi izlenimi uyandırıyordu. Belki şirket yönetimi de böyle düşündüğü için bu kararı almışlardır.

Geçmişte gazetelerde çıkmış haberlere bakıldığında, Ersoy’un yaptığı açıklamalarda filo ve uçuş noktalarının artırılacağına ilişkin de çok önemi açıklamalar görülüyor. Dolayısıyla şirket adında “Global”liğin vurgulanması ileriye dönük olarak şirkete yarar sağlayabilir.  

Değişmeden kalanlar

Atlas Global’de çok şey değişmiş olsa da, değişmeden kalan bir şey var! Mizah anlayışları ve muziplikleri… Atlas Global, bu değişim hamlesini yolcularına yine kendine özgü muzır reklamlarıyla duyurmayı seçmiş.

Daha önce geniş koltuk enlerini vurgulamak için “77 santimin kıymetini oturan bilir!”, geniş koltuk aralıklarını vurgulamak için “Bacaklarınızı seviyoruz”, 69 TL’lik bilet fiyatlarını vurgulamak için “69’u çok seveceksiniz” ücretsiz ikramlarını vurgulamak için “Hosteslerimize para teklif etmeyin” gibi iki anlamlı ve kinayeli sloganlar kullanan şirket; şimdi de en dikkat çekici renklerden biri olan kırmızının yoğun olarak kullanıldığı, birbirinden güzel hostes kızlarla bir o kadar yakışıklı pilotların boy gösterdiği bir reklam filmi çekerek değişim hamlesini yolcularına duyurdu.

Pek alımlı kabin ve uçuş ekibi üyelerinin kullanıldığı yeni reklam
Değişimin boyutları

Değişim sürecinin başlangıcından sonra –henüz- Atlas Global ile uçmadım. Ama havacılık ve turizm sektörüyle ilgilenen herkes gibi ben de merak ve heyecan içerisindeyim. Sektörün abisi Türk Hava Yolları’nın uçmadığı noktalara el atarak mı büyümeye çalışacaklar; yoksa büyüklerin uçtuğu noktalara yeni hatlar açarak pastadan pay mı kapmaya çalışacaklar yakın gelecekte göreceğiz.

Bir kere uçuş öncesi ve uçuş sırasındaki hizmetler ele alındığında bence yerli havayolu şirketleri arasında Türk Hava Yolları çizgisine en yakın şirket Atlasjet’ti. “Yolcusunu en çok seven havayolu şirketiyiz” demelerinin altı bence boş değildi. Bir yudum suyu bile fahiş fiyatlara satan havayollarının arasında kemikleşmiş bir müşteri kitlesine sahip olmalarını sağlamıştı müşteri dostu uygulamaları. Bunu geliştirerek büyümeyi sürdürürlerse, Atlas Global’in Türkiye pazarında önemli bir yere geleceğini düşünüyorum.

Türk Hava Yolları, dünyanın en büyük havayolu birliği olan Star Alliance’ta Türkiye’den tek temsilci olarak bulunuyor ve bana sorarsanız tartışmasız Türkiye’nin en değerli markalarından biri. Türk Hava Yolları’yla uçmak uluslararası camiada bile bir ayrıcalık olarak görülüyor. Atlas Global’in Türk Hava Yolları’yla yarışmasını ya da boy ölçüşmesini kimse bekleyemez elbet ama kim bilir… Belki de Atlas Global, hedeflerine ulaşır ve bir gün dünyanın ikinci büyük havayolu birliği olan SkyTeam’e ya da en azından Oneworld’e katılır…  

Atlas Global’in giriştiği bu değişim hareketini yakından izlemeye devam edeceğim. Yeni açacakları uçuş noktalarını merakla bekliyorum!

1 yorum: